czwartek, 13 października 2011

Jesienne dekoracje w moim domu



***
  Dzisiaj trochę zdjęć z moich dekoracji domowych. Dyniowe dekoracje - c.d.
Zrobiłam taką oto dynię na drutach , ogonek i wąsy na szydełku. 
Szydełkowe żołędzie mają prawdziwe czapeczki. Zrobienie ich zajmuje dosłownie chwilkę , a ile przy tym frajdy.
I moja zbieranina różnych nasionek i łupinek.

















  Uszyłam takie materiałowe listki.  Z każdej strony inny kolor materiału i nici. Wielkość mniej więcej talerzyka deserowego , a dwa ostanie bardzo duże , jako podkładki pod talerze obiadowe.Mogą służyć , jako podkładki na stół lub jako osobna dekoracja, można je także  powiesić. Pomysłów może być wiele.
Mają parę wad, bo pierwszy raz szyłam coś takiego - mam na myśli pikowanie i użycie ociepliny.
Obecnie szyję jeszcze podkładki w kształcie żołędzi i małą niespodziankę dla pewnej blogowej koleżanki.

















***
  W ubiegłym tygodniu dostałam wspaniałą niespodziankę od Alicji. Przepiękny srebrny pierścionek z moim ulubionym kamieniem, ametystem i wiele innych ładnych rzeczy, było ich na prawdę mnóstwo,m. in. przydasie krawieckie, haftowane serwetki, ceramiczne ozdoby Oto niektóre z nich :






Bardzo Ci dziękuję za ten skarb na szczęście,  Alicjo.



***
Polecam pyszne ciasto z marchewką. Przepisu szukałam w necie. Poczytałam trochę i postanowiłam zrobić po swojemu. W założeniu miało robić się szybko i na 100 % bez zakalca, który niestety się zdarza, przy źle dobranych proporcjach.

Moja marchewkowa pychotka

~~ 4 większe marchewki 
~~ 4 jajka 
~~ 2 szklanki mąki
~~ 3/4 szklanki cukru kryształu lub np. brązowego
~~ 3/4 szklanki oleju
~~ 1 łyżeczka sody
~~ 1 łyżeczka z czubkiem proszku do pieczenia
~~ odrobina zapachu waniliowego
~~ 2 łyżeczki cynamonu

Żółtka ubijam z cukrem, marchewkę ścieram na tarce o średnich oczkach i odciskam sok niezbyt mocno.
Do ubitych żółtek dodaję olej i marchew na przemian po trochu oraz sodę rozpuszczoną w odrobinie wody i odrobinę wanilii. 
Przesiewam mąkę przez sitko, mieszam razem z cynamonem , proszkiem do pieczenia . Dodaję partiami do ubijanej masy. Na koniec ubijam schłodzone białka i mieszam delikatnie z masą. Ciasto piekę w temp. 180 stopni przez około 1 godz.
Ale pycha !
Agawu , chętnie poznam Twój przepis ! Napisz go na blogu.





***
Wszystkim Koleżankom -blogowym i osobistym , które obchodzą swoje święto - Dzień Nauczyciela (DEN)
życzę wiele radości i satysfakcji z wykonywanej pracy :))))

Pozdrawiam serdecznie  !!

13 komentarzy:

  1. ŁOŻESZ..ALE PIĘKNA TA DYNIA I ŻOŁĘDZIE :)))A PREZENTY ŚLICZNE!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne dekoracje jesienne! A dynia i żołędzie rewelacyjne!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Sliczna dekoracja jesienna , zupelnie w nowym stylu , ciasto wyglada smakowicie no i milo mi ze cieszysz sie z moich prezencikow.Pozdrawiam milo Beatko.)

    OdpowiedzUsuń
  4. DZIĘKUJĘ ZA ŻYCZENIA-a prezenty i dekoracje śliczne!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł z liściastymi podkładkami, bardzo efektownie wyglądają. A ciasto marchewkowe uwielbiam więc chętnie porównam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super dyniowe dekoracje:) prezent dostałaś prześliczny. Pozdrawiam Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  7. super te listki ,straszne mi sie podobaja

    OdpowiedzUsuń
  8. ale super te listki i dynia, gratuluję ślicznego prezentu pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdroszczę kreatywności. Dekoracje boskie, liście dynia.... ech... czemu mi takie pomysły do głowy nie wpadają. Ja za to zapraszam do siebie na grzybobranie :)

    Pozdrawiam cieplutko z Mazur

    Monika
    www.manufaktura-handmade.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny blog; cieszę się, że go znalazłam i z przyjemnością będę tu gościem
    Pozdrowienia z Kalinek
    Maggie

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż miło się patrzy na te jesienne dekoracje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne jesienne dekoracje :) Dziękuje za wizytę i udział w candy :) Pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję pomysłów i wrażliwości. Cieszę się, że udało mi się byc tu gosciem. Pozdrawiam - Basia

    OdpowiedzUsuń

Witam w moim świecie☺
Jestem ciekawa Twoich wrażeń.